sâmbătă, 8 martie 2014

Muntii Fagarasului -Lacul Capra,22 iulie 2012.

O tura de doua zile in plina vara in muntii Fagarasului.A doua zi de campare la Balea  am reusit sa ajung pe Vanatoarea lui Buteanu urcand din Caldarea Balea Lac in Saua Caprei,coborand la lacul Capra ,continuand pe traseul de creasta pana la Monumentul alpinistilor oradeni,ca apoi sa urc  pe nemarcat pe Piciorul Caprei pe varful Capra si apoi pe Vanatoarea lui Buteanu.Postarea de fata ,asa cum reiese si din titlu,cuprinde traseul din zona lacului Capra.


Urcusul pana in Saua Caprei 2315 m, a fost cam istovitor,dar odata ajunsa aici  ma bucur de razele caldute ale soarelui iar peisajul e de-a dreptul magnific.
In Saua Caprei ,la intersectie de trasee.BR traseul de creasta ce coboara la lacul Capra pentru a continua spre est, iar pe sub varful Vaiuga ,traseul  CA ce urca pe varful Vanatoarea lui Buteanu si pe care-l voi urma la intoarcere.
Varful Iezerul Caprei 2417 m .Nu voi uita niciodata natura dezlantuita,ploaie cu vant puternic si fulgere ce m-a surprins pe acest varf .Era in 2000 si veneam tocmai de la Suru dupa cinci zile de creasta.Am coborat la Balea ,am dormit la refugiul Salvamont si doarece vremea s-a inrautatit si au inceput ploile am fost nevoita sa cobor de pe munte.Daca aveam vreme buna as fi parcurs toata creasta muntilor Fagarasului .


In sfarsit am in fata mea superbul lac glaciar Capra ,la o altitudine de 2230 m,cu adancimea de 11m si  o suprafata de 1,8 ha.
Cobor spre lacul Capra.De aici se vede varful Vanatoarea lui Buteanu,varf ce ma ispiteste de ceva vreme.

 
Varful Iezerul Caprei 2417 m si Saua Caprei 2315 m.

Doi indivizi cu unditele prin munti ,pescuiau linistiti in apele azurii ale lacului Capra ,dar de data asta au fost prinsi si amendati .
 
Monumentul celor patru alpinisti luati de avalansa in 7 februarie 1963 pe malul lacului Capra, 2230 m.
Vedere spre Transfagarasanul sudic.
Un moment de ragaz cu lacul Capra 2230 m altitudine pe fundal, incadrat de varfurile Iezerul Caprei si Vaiuga.

Placa comemorativa amplasata pe Piciorul Caprei in amintirea alpinistilor oradeni ce si-au pierdut viata in Caldarea Fundu Caprei in 28 decembrie 2002.
Vedere de pe Piciorul Caprei inspre Creasta Vartopel-Arpasel cu traseul pe la baza peretilor.Eu voi urca pe Piciorul Caprei pe nemarcat inspre varful Capra la  2494 m si mai departe pe Vanatoarea lui Buteanu la 2509 m.
Vedere spre varful Arpasul Mic 2460 m si Caldarea Fundu Caprei.

Inconfundabilul munte Museteica cu inaltimea de 2448 m si Piciorul Caprei pe care am urcat din traseul BR.
Dificilul traseu numit  La trei pasi de moarte ,iar jos,varful Arpasul Mic 2460 m.

Refugiul Fereastra Zmeilor de sub Arpasul Mic si Piciorul Caprei inspre Varful Capra unde voi urca si apoi mai sus pe Vanatoarea lui Buteanu ,pentru care va urma o alta postare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...