sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Transalpina,3 aug,2013

Plecand din Brasov in muntii Retezat am ales sa traversam muntii Parang pe soseaua alpina numita  Transalpina,cu urcare dinspre Gorj din Novaci.M-a impresionat frumusetea acestei sosele ce parcurge crestele muntilor cu statiunea montana Ranca ,ca apoi sa coboare pe una din cele mai frumoase vai,Valea Lotrului. Pana sa ajungem la Obarsia Lotrului am intrat pe Valea Groapa Seaca de unde prin Pasul Groapa Seaca 1598m, vom ajunge in Valea Jietului,de asemenea o vale de un pictoresc aparte.Trecem de Manastirea Jiet si innoptam la cort langa cabana Groapa Seaca.Astfel ,la foc de tabara cu frigarui si cantece la chitara incheiem prima zi de voiaj spre Retezat.Echipa :Bogdan,Edi,Alis,un cabanier de la Cheia si eu binenteles.Urma sa petrecem o saptamana la Lacul Bucura. Obiective,puncte importante de pe Transalpina:Statiunea  Ranca alt.1600 m si mai departe vf.Papusa cu 2136 m,Varful Urdele alt.2228 m, Pasul Urdele la 2141 m, Obarsia Latoritei,Valea Latoritei, Muntinu la 2162 m , Valea Lotrului.Zona asta e de o frumusete rara,mai ales in Valea Lotrului sa stai cateva zile cu cortul cred ca ar fi ceva de vis.Am ajuns in Valea Lotrului.Cativa fericiti cu corturile.Imi venea sa sar din masina,nu ne-am oprit deoarece se lasa seara si inca nu stiam unde vom innopta.Ar fi fost super fain sa fi ramas aici peste noapte,dar nu depindea numai de mine asta...Intram pe Valea Groapa Seaca la dreapta, pe drumul de Petrosani.Aveam si Lacul Vidra destul de aproape ,pe unde am trecut cu zeci de ani in urma si care m-a fascinat cu frumusetea lui!Chiar mi-as dori sa mai ajung pe malul lui.Trecem de Pasul Groapa Seaca 1598 m si coboram in razele calde ale soarelui care sta sa apuna si cu varfurile Parangului in umbra.Trecem in viteza pe langa Manastirea Jiet,abia ca reusesc sa fac doua poze si ne oprim mai jos langa cabana Groapa Seaca ,intr-o poienita pe malul Jietului unde vom innopta.Seara ce va urma va fi magica,in jurul focului.Apoi montam corturile ,se lasase cam rece pe malul raului asa ca eu am decis sa dorm in masina.N-am dormit eu ca acasa in patul meu,la fel urmau inca vreo 8 nopti ,dar vreo doua ore de somn tot am prins.Dimineata urma sa ne continuam drumul spre Retezatul care ne astepta !














Prima data pe Transalpina!



Spre Ranca.


Varful Papusa.

Ranca




Coborand de pe Urdele spre Muntinu.



Pe Muntinu





Obarsia Lotrului
Pasul Groapa Seaca











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...