marți, 28 aprilie 2015

Piatra Craiului-Tamasel-Umerii Pietrei Craiului,22.03.2015.

O tura pe sub Piatra Craiului cu amicii mei de drumetii pe munte :  Deni,Liviu ,Bogdan si Mirela,in luna martie, dar prin zapada ca in toiul iernii.Traseul parcurs de noi ,trasat pe harta de mai jos.Mai sus de Plaiul Foii pe Barsa Tamasului am lasat masina.Era cam 9 dimineata  si pe vale am gasit peste tot ghiocei si branduse pudrate cu bruma.Am urcat Piscul Lung ,care nu-si dezminte numele ,mi s-a parut tare lung,poate ca am urcat in continuu prin zapada .Am ajuns in Curmatura Foii adica saua dintre Tamasul Mare si Tamasel.De aici am urcat pe varful din apropiere din Tamasul Mare ,de unde vedeam bine Papusa si toata Creasta Sudica a Pietrei Craiului.Revenim in Curmatura Foii de unde urcam pe culmea Tamasel din care vom inainta spre Izvorul Otetelei ca sa ajungem in Poiana Tamasel.De aici urcam in continuare pe Tamasel pana la Umerii Pietrei Craiului.Precizez ca din Poiana Tamasel pana la refugiul Spirlea nu trecuse nimeni,zapada era intacta,nici poteca nu mai stiam cam pe unde se afla asa ca am inotat prin zapada inalta pana la genunchi.De sub Umerii Pietrei Craiului pana la intrarea in padure inspre La Zaplaz am traversat nenumarate avalanse produse cu ceva timp dar nu cu mult inainte de a ajunge noi.A fost traseul cel mai greu ,ne-am incarcat cu adrenalina pentru o saptamana.Am ajuns cu bine la ref.Spirlea si apoi pe Valea Spirlea la locul de unde plecasem de dimineata.




































































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...