sâmbătă, 14 noiembrie 2015

Bucegi-(Lacul Bolboci-Padina-Pestera-Cheile Zanoagei),8 nov.2015

Am ajuns la Bolboci ,venind din Sinaia pe drumul spre Moroieni,Targoviste .Pana la Cuibu Dorului ,drumul se prezinta in stare proasta,asfalt vechi plin de gropi.De la Cuibu Dorului pana la Bolboci si mai departe pana la Hotel Pestera drumul a fost asfaltat de curand.Interesant cum un drum ce duce catre un hotel e intretinut si un drum judetean ce leaga doua localitati ,doua judete e plin de gropi !!!!!Am urcat pe barajul lacului apoi am coborat si intrat pe drumul ce duce la cabana Bolboci.De aici am urmat drumul aproape impracticabil spre amonte.Am intalnit portiuni de gheata ce acopereau drumul pe suprafete mari astfel ca aveam emotii sa nu alunecam cu masina in prapastie.Nu stiam de existenta drumului asfaltat pe malul drept al lacului,am aflat taman sus la Manastirea Pestera.Dupa ocolirea a doua ramificatii (afluienti) ai lacului ne apropiem de coada lacului de unde zarim Cheile Tatarului in toata splendoarea lor.Avansam,trecem prin chei si ajungem la Padina,unde valea se deschide intr-o mare si frumoasa poiana.Lasam masina aici si plecam pe jos spre Pestera Ialomitei.Intram si vizitam pestera ,ceea ce ne ia destul timp,apoi urcam pe niste scari de lemn la manastire.Ne intoarcem la masina,ziua e insorita dar vantul bate din ce in ce mai tare,pisica Mita ne cearta ca am abandonat-o pret de cateva ore in masina,apoi coboram in Cheile Tatarului sa facem poze si sa mancam.Aici credeam ca suntem la adapost ,dar vantul bate si mai tare ,asa ca trebuie sa mancam in masina.Ne intoarcem spre Padina si intram pe drumul asfaltat recent ce ne aduce din nou pe digul lacului Bolboci.Apoi coboram langa campingul Zanoaga ,unde lasam masina si facem o drumetie prin Cheile Zanoagei.E destul de tarziu ,adica 15 ,asa ca ne grabim ca intr-o ora si ceva sa ne putem intoarce din chei sa nu ne prinda noaptea acolo,nu aveam lanterne la noi.Reusim sa parcurgem traseul prin chei in timpul planificat  astfel ca ne intoarcem la masina pe lumina si plecam spre casa.Coborand spre Sinaia surprindem niste imagini superbe la asfintit,ca mai apoi sa ne intalnim cu sirurile interminabile de masini ce se intorceau de la munte spre Bucuresti.Vantul batea cu putere chiar si aici,pe soseaua din Sinaia si  Busteni ,zburau frunzele galbene pe asfalt cu miile cu o viteza ametitoare ,intr-un dans salbatic printre masini.A fost o excursie reusita,dar cu putine ore la dispozitie,fiind toamna ,asa ca ne vom intoarce in zona sa vedem si Scropoasa si cheile Orzei. 


                                                                                                                                                                                                          
Barajul Lacului Bolboci
Pe baraj
Muntele si Cheile Zanoaga
Pe malul stang in amonte al lacului Bolboci,spre Cheile Tatarului
Cheile Tatarului



La Padina











Pestera Ialomitei






Manastirea de la Pestera


Spre Padina de pe drumul asfaltat spre Bolboci.  




Cheile Zanoagei
















La intoarcere, m-am urcat intr-un scorus unde mi-am asteptat colegii de drumetie.
Se lasa noaptea in Cheile Zanoagei.




Parca si Mita e agitata,asa ca plecam acasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...