marți, 16 februarie 2016

Azuga-Clabucetul Taurului,14 feb.2016.

Un traseu in premiera pentru noi,pentru mine,Viorica ,Aurelia si Marius.Am plecat pe la 11 din Brasov.Din Predeal pana la Azuga am mers ca melcul din cauza interminabilului sir de masini ce abia se miscau.Deasupra Clabucetului se adunau nori negri de ploaie,la un moment dat chiar a inceput sa ploua marunt.Eram cam sceptici ca vremea ne va lasa sa urcam pe Clabucet.In fine ,ajungem in Azuga ,parcam masina vis a vis de Lukoil si intram in traseu TA.Traseul incepe lejer prin padure,iese si soarele asa ca mergem voiosi inainte.Ajungem intr-o poienita cu braduti plantati pe o parte si alta a drumului.Gasim o bancuta sub un brad unde facem un mic popas.Apoi urmeaza inca o parte mai lejera dar plina de noroi asa ca trebuie s-o luam prin padure paralel cu drumul forestier care a fost rascolit si acum e plin de noroi ,mai sus taindu-se brazi uriasi ce au fost adusi la vale.Apoi incepe un urcus interminabil,Aurelia fiind nevoita sa renunte,noi urcand in continuare pana in varful Clabucetul Taurului.Traseul acesta urmeaza muchia Plaiului lui Mos Mihai.Sus in vf.Clabucetului peisajul e de-a dreptul fantastic.Vedere la 360 ° spre toti muntii din jur;Postavaru,Piatra Mare,Neamtului,Clabucetul Azugii,Baiului,Bucegi si Piatra Craiului.





Un frumos loc de popas ,dar altadata cand va fi mai cald.
O poienita plantata cu puieti de brazi.

Aici incepe urcusul,pe care l-am luat in gluma la inceput.Nici nu banuiam cum va fi mai sus.
Si am tot urcat noi si panta devenea tot mai agresiva ,incat Aurelia a renuntat si a luat-o inapoi la vale ,incetisor.Viorica urca cu avant,Marius dupa ea,eu mai incet ca batranii.Mai o poza,mai o pauza.

Atentia mea distributiva e rasplatita din plin.Primii ghiocei ,se inalta firavi prin zapada ce se tot subtiaza ...
La iesire din padure dau de o alta panta plina de zapada care pe alocuri atinge o grosime considerabila..



Bucegii invaluiti de nori.

Caraimanul.
Valea Cerbului.
Bucegii si culmea pe care am urcat.

Muntii Baiului .
Muntii Baiului ,culmea Sorica cu partiile de schi Cazacu si Sorica.
Spre varful Clabucetul Taurului,1520m
La baza abruptului Bucegilor ,vedem Clabucetul Baiului cu vf.Grecu,1431m.
Muntii Neamtului .

Muntii Baiului cu varfurile Cazacu ,Dutca si Urechea si partia Cazacu.

Piatra Craiului in stanga si orasul Zarnesti.




Vedere spre cab.Garbova ,Postavaru si Piatra Mare.

Norii  stau gramada pe muntii Baiului.
In spatele meu Clabucetul Azugii 1596m,dincolo de el Muntii Neamtului.










2 comentarii:

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...