miercuri, 23 martie 2016

Barbarasco,Toscana-Italia,2012

Barbarasco face parte din Tresana ,prov.Massa Carrara,Toscana.Am plecat din La Spezia spre Aulla apoi din Terrarossa am trecut podul peste raul Magra urcand in Barbarasco.



 De pe pod privind inapoi se vad Muntii Alpi Apuane,muntii de marmura de langa Carrara.
 Raul Magra ,care cativa ani in urma in urma ploilor torentiale a iesit din matca si a produs mari dezastre.Acum in august e aproape sec.Vedem in departare lantul muntos Apennino toscano-emiliano.


 Noul pod construit in 1991,probabil celalalt a fost luat de raul Magra.

 Autostrada ce vine din stanga din La Spezia si podul aferent ce trece pe sub un alt pod mai sus,pe dreapta,in directia Parma.

 O localitate pe partea stanga.Voi ajunge si acolo intr-una din zile.



 Autostrada ce trece pe sub pod.




 Locuinta mea de-o luna.



 De langa Troita aceasta am reusit sa fotografiez Alpi Apuane si Terrarossa ,localitatea pe malul Magrei dincolo de pod.






 Urmeaza imagini din Barbarasco,plimbandu-ma pe strazile micutei asezari.




 Asfintitul surprins de pe terasa.

 Demult imi doresc o Begonie ca acesta,tin minte in copilarie ,bunica avea una cam la fel, tare frumoasa,ii zicea plaman.
 Mama viespilor,Calabrone,foarte raspandit in Italia ,ucigas pentru cei alergici la venin de insecte,care intra imediat in soc anafilactic,iar daca nu ajung in timp util la spital,mor.Aici vin cu o intamplare tragi-comica a mea cu un an in urma ,adica in 2011 cand eram la Poggibonsi langa Firenze.Seara in bucatarie pregatind cina ,din zbor mi-a intrat un calabrone fix sub lentila ochelarilor.Am reactionat instantaneu aruncand cat colo ochelarii si insecta ,dar tot a reusit sa ma intepe sub ochi.Stiindu-ma alergica am intrat in panica ,am ajuns imediat la spital de urgenta,am primit toate ingrijirile dar norocul meu a fost ca nu sunt alergica la venin de insecte.Cu o saptamana in urma murise un doctor intepat de o astfel de insecta tot in Toscana in Radicofani,fiind alergic la venin de insecte.Aceasta insecta e cea mai periculoasa ,veninul ei fiin foarte puternic.

 Bunatati pe farfurie;smochine proaspete ,culese cu manuta mea.Erau peste tot aici si era vremea lor.








 La asa casa ,asa poarta !



 Centrul cu strazi inguste si casele lipite unele de altele.






 Un mic parculet cu castani comestibili  foarte batrani.



 Imagini cu Apennini Toscano-Emiliano.













 Intr-una din zile am coborat ,trecand pe sub autostrada am urcat pana in prima localitate Tassonarla .Vor urma imagini din zona.Aici am gasit multe alune pe marginea soselei.












 Din noi imagini din Barbarasco.








 Statie de autobuz;pesemne dezafectata....


 Si o caprita frumusica ce a stat ca o artista la pozat!



 Intre timp a venit si o ploaie ,care la seceta de aici e bine venita!



 Aici soparlele intra chiar si in casa fara nici-o retinere ;aici era pe terasa.
 Un palc de bambus.

 Smochin.Si un apus vazut din dormitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...