marți, 22 martie 2016

Dolomiti(Colfosco-Passo Val Gardena)2009.

In ultima zi de stat la Colfosco in septembrie 2009,fiecare  si-a facut program dupa cum a vrut;Fiorenza ,Mirella,Franco si Elio au mers in Corvara prin magazine.Ugo a urcat  intre Sas Ciampac si Sassongher ,iar eu am ajuns pe jos(dus,intors) in Pasul Val Gardena,de unde am urcat inspre Sella si pe partea opusa spre Cirr.Si in 2007 am facut acelasi traseu tot singura,Ugo atunci urcand pe Sella,eu neavand echipament de munte nu l-am insotit.Distanta dintre Colfosco si Pasul Val Gardena e de 10 km,deci am parcurs peste 20 km in acea zi.

In bucataria unde luam micul dejun si cina.
 Vila Gana ,locul unde venim a doua oara si suntem foarte multumiti.
  Dimineata devreme aterizeaza un elicopter chiar langa vila,aducand un turist de pe munte.
 Si plec pe potacuta pe langa peretii verticali ai Sellei.Valea ce se vede in poza se numeste Val di Mezdi.Am incercat in 2007 sa urcam pe aici dar nu eram echipati ,mai sus era gheata asa ca ne-am intors din drum.
  Val di Mezdi.
 Aici se vede Cascada Pisciadu.
 Trec pe langa o vila si pe langa telegondola ce urca in Pasul Val Gardena.


 Deja am luat inaltime de aici se vede muntele La Varella .
 Zoom la traseu pe Sella.
 De aici incepe traseul ce urca pe Sella.
 Vedere spre Colfosco si Corvara,(Val Badia).
 Parcarea de la capatul traseului spre Sella.
 Aici merg pe sosea ,in dreapta se vede muntele Cirr.

 Abandonez soseau si urc iar pe poteca.
 Muntele Cirr.
 Vedere spre Sas Ciampac mai jos de Cirr.

 Am ajuns in pasul Val Gardena.
 Vedere spre partea opusa cu soseaua ce urca aici pe sub Sella.
 Refugiul Val Gardena.

 Voi urca pe panta din poza de sus pana sub abruptul Grupului Sella.

 De aici pe fundal avem Sassolungo.




 Daca in 2007 am venit neechipata de munte,acum mi-am cumparat din Corvara ,geaca de munte Salewa  cu 250 E (aveam una dar era acasa la  Brasov) ,pantalon si  bocanci Dolomite (bocancii ,made in Romania ).:)
 Cirr.
 Refugiul Passo Gardena.


 Urc spre Cirr.

 Apoi pe drumul acesta pe sub munte ajung la refugiu.


 Refugiul Clark.
 Vedere spre Sella.

 Vedere spre Pasul Val Gardena de langa Refugiul Clark.
 Cobor pe pajistile verzi si gasesc multe flori de colt prin iarba.


 Ajung sub Sella ,acolo jos unde se vede parcarea de unde merg pe un traseu marcat la vale.
 Traseu ce duce la o Via Ferrata adica un traseu de catarare asigurat.

 Via Ferrata ,traseu ce se parcurge in conditii de maxima siguranta.Aici nu urci pe unde te taie capul ci doar pe trasee amenajate si sigure.

 Merg inainte traversez un podet de lemn si ajung la Cascada Pisciadù.

 Revin in poteca pe care plecasem azi dimineata si ma intorc la pensiune.
 Peretii Sellei.
 Val di Mezdi.
 O frumoasa gradina de zarzavaturi chiar aici la poalele muntilor.



 Cateva aranjamente florale ,splendide,specifice locului.








 Cu Dna Kostner,proprietara vilei Gana ,o doamna deosebita,ce ne-a facut sederea o placere.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...