luni, 7 martie 2016

Fundata-Cheile Gradistei-Moieciu de Sus,21.02.2016

Am urcat la Cheile Gradistei in Fundata la dorinta lui Marius.Sus la Centrul Sportiv erau intreceri sportive cu sportivi din mai multe tari.Am lasat masina in parcare si am coborat spre satul Fundata cu intentia de a urca o culme ascutita impadurita ,plina de jnepenis ,de care ulterior de la o sateanca am aflat ca se numeste Creasta Cocosului.Ne-am luptat aprig cu jnepenii pana am ajuns pe culmea asta si pe varful ei tocmai in celalalt capat.De aici am coborat in sat ,am trecut prin gradini sarind nenumaratele  garduri,cele mai multe de sarma ghimpata,indreptandu-ne spre Moieciu de Sus.In fine am ajuns pe marginea platoului dar nu prea aveam ce vedea din cauza copacilor.Ne-am intors in sat pe alta parte ,sarind alte garduri pana am intrat intr-o ulita pe care ne-am intors spre locul de unde plecasem.Intalnim o pajiste in flacari,apoi ne oprim pentru un mic popas pentru a manca.Urcam la Cheile Gradistei ,ne urcam in masina si coboram spre Cheile Gradistei din vale.Pe drum gasim munti de zapada ,aici se produce si apoi e carata sus pe partii.Mai facem o vizita la Cascada de langa Moieciu de Sus,care acum e dezghetata complet ,cu doua saptamani in urma arata fantastic, inghetata.A fost o drumetie reusita pe o vreme superba.











Aici urmam drumul in urcus spre dreapta.
Deja apara Creasta Cocosului ,dar noi vom urca pe celalalt capat ea fiind destul de lunga.O vom aborda din partea dreapta dupa ce urcam un delusor.

Drumul pe care am venit.

De aici se vede sus in stanga DN 73 spre Campulung Muscel.
Lasam drumul si urcam printre braduti.
Marius ,vine si el mai agale....


Urcam ,urcam prin frumoasele gradini.

Apare Creasta Cocosului.Vom ajunge in extremitatea ei,acolo fiind un varfulet ,de unde vom cobori.Urcam pe pajiste pana intram in jnepenis pe care trebuie sa-l strabatem ,apoi vom continua chiar pe culmea plina de stancarii.
Vedere spre centrul satului iar in departare vedem Muntele Leaota.

In stanga Bucegii cu Saua Strunga de unde se trece in Leaota (dreapta).
Leaota in continuare.
Creasta Cocosului.
Muntii Bucegi.
Saua Strunga si Leaota.
Leaota.
Leaota.


Incepem urcusul pe Creasta Cocosului.
Aici incepe lupta cu jnepenisul,care opune rezistenta la fiecare pas,dar nici noi nu ne lasam....



Viorica chiar pe culme.
De aici vom inainta tot pe culme ,culme plina de bolovani, jnepeni,sarma ghimpata,copaci daramati.



Avem si cabluri pentru siguranta !:))))
Si stanci numai bune de cocotat...





Ajungem pe varf!




Privelisti superbe de aici din varf.








Vedere spre Iezer-Papusa.
Bucegii in intregime.


Coboram in sat,pe partea asta e mai accesibila coborarea.





Ajungem la drumul principal pe care-l traversam si continuam traseul prin gradini sarind peste multele garduri.

Vom ajunge la brazii din dreapta din poza de mai sus pentru a admira peisajele de acolo inspre Moieciu de Sus.


Doar atat putem vedea de aici,Bucegii si Plaiul Laichii cu ai sai Coltii Bisericutii pe care am urcat cu cateva saptamani in urma.
Aici vedem Leaota in toata splendoarea ei cat si Barbuletul ,culmea inpadurita ce face legatura Moieciului de Sus cu Leaota.

De aici coboram spre sat.



Prin alte gradini sarind alte garduri.
Leaota cu varfurile Dudele Mari si Mici.

Case vechi specifice satului Fundata,care sunt din ce in ce mai putine.







Urcam dealuri pentru a le cobori....





Creasta Cocosului pe care am umblat noi .


Norocul meu ca fiind subtirica ma strecur cu usurinta pe sub garduri.

Creasta Cocosului vazuta de jos.Acum o vom ocoli pe partea dreapta.



Intram in drumul satului si mergem inainte spre masina.


O casa transformata in adapost pentru animale.
Aici cineva a dat foc ierbii uscate.




Facem un mic popas pentru a manca ceva,dupa atata plimbare stomacul riposteaza.
O casa ce apartine unui cetatean strain.



Complexul Cheile Gradistei cu hotelurile unde sunt cazati sportivii.







Coborand in vale ne oprim la muntii artificiali de zapada.








Facem o scurta vizita la Cascada Chisatoarea de langa Moieciu de Sus.S-a topit toata gheata de acum cateva saptamani ce-i dadea un farmec aparte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...