luni, 21 martie 2016

Dolomiti ( Lagazuoi)2009.

O zi din vacanta in Dolomiti cu amicii mei italieni:Ugo,Franco,Elio,Fiorenza si Mirella ,programata pentru o ascensiune pe muntele Lagazuoi.Ajunsi in Pasul Falzarego am luat telecabina si in cateva minute am fost sus ...


 Muntele Sasso di Stria si Capela ,unde la coborare am constatat ca nu mai aveam cam.foto in mana,o lasasem pe un bolovan ,aici ,in dreapta.Nu s-a atins nimeni de ea ,asa ca am rememorat traseul si am gasit-o in locul in care o lasasem.

 Soseau ce coboara din Pasul Falzarego spre Pian Falzarego.
 Lagazuoi cu peretii lui abrupti si ai sai 2752 m.
 Vedere din telecabina.Soseaua ce urca spre Pasul Valparola.
 Sass di Stria ,Settsass si Sella in departare.
Sass di Stria , Settsass si Marmolada in stg.sus.
 Ce mic a ramas refugiul Falzarego acolo jos, de la inaltimea asta!
 Munte Fanis.
 Jos in vale se vede ref.Col Gallina,unde voi cobori impreuna cu Ugo,pe jos,ceilalti amici coborand cu telecabina.
 Aici am gasit o echipa de filmare care muncea din greu pentru scene dintr-un viitor film probabil despre Primul Razboi Mondial 1915-1918,cand ,aici ,s-au dat lupte grele prin galeriile sapate  de o parte de italieni, de partea cealalta de austrieci.
 Tofana de Rozes.
 In centru ,in departare ,muntele Conturines.

 Sass di Stria.
 Acolo jos langa sosea se vede Museo della Grande Guerra (1915-1918) si cei doi munti Sass di Stria si Settsass.



 Lacul natural din Lagazuoi.
 Tofana de Rozes.
 Refugiul si statia de telecabina mai jos in stanga.

 Batea un vant ca nici geaca nu ma mai proteja suficient.
 Ugo e mai calduros,deh, e mediteranian...










 Se vad gurile galeriilor sapate in acest munte,  incepand cu octombrie 1915.In timpul La  Grande Guerra s-au dat aici lupte grele in aceste galerii intre soldatii italieni si austrieci.





 Traseul de coborare.



 Un traseu ce strabate muntele prin galerii si iese aici.


 Traseu amenajat prin galerii.









 Inca un pic si ajungem la sosea.De aici vedem Croda Nera si Averau.
 La ref.Col Gallina.

  
 Eu voi urca pe culmea spre Croda Nera si Averau,Ugo urmand soseaua spre Falzarego.
 Altfel se vede de aici Pasul Falzarego.
 Altfel si Lagazuoi de la aceasta inaltime.
 De sus pe potecile dintre varfuri am coborat noi si apoi am urcat aici.
 Le Tofane.
 Croda Nera si Averau.Pacat ca nu am mers mai departe inca un pic si ajungeam la frumosul lac de sub Croda Nera,lacul Limedes.


 Urmez poteca si ajung in Pasul Falzarego,unde se produce episodul cu cam.foto,redat la inceputul postarii.

 Poteca in sens invers spre Croda Nera si Averau.Ce trasee usoare in comparatie cu salbaticii si semetii nostri munti ,care scot ultima picatura de energie din drumet.
 Ne strangem toti si plecam spre casa la Colfosco.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...