miercuri, 4 mai 2016

Pe Dealul Lempes,2 mai 2016.

O plimbare pe dealul Lempes din Sanpetru,jud.Brasov a doua zi de Paste cu amicii de drumetii.Am urcat din Sanpetru pe langa Aeroclub pe str.Preventoriului ,langa padure am lasat masina si am urcat pe traseu in culmea dealului.Am iesit in poienita cu un batran stejar ,plina de flori,mai ales de irisi.Apoi am urcat din nou in poteca printre urzici inalte de un metru,care urmeaza in urcus culmea dealului.Pe partea dreapta ies din padure in marginea unei mari poieni si vad pascand o caprioara.Reusesc sa prind cateva cadre,apoi ne aude si o zbucheste in padure.Ne strangem toti si traversam lunga poiana plina de tufe cu boboci de Frasinel.Inca n-au inflorit,ma asteptam sa-i gasesc in floare.De aici se vede Harmanul si tarlalele de rapita inflorita .Facem popas pentru masa ,doar e a doua zi de Paste,avem oua rosii,friptura si cozonac.Facem cale-ntoarsa pana in poienita cu irisi unde ne relaxam urcandu-ne in batranul stejar.Apoi urcam in varf si coboram pe alt traseu la locul unde am lasat masina.Ne intoarcem in Brasov pe la Bod si Harman,intrand pana pe malul Oltului sa vedem pescarii si prin lanul de rapita pentru poze.
O primire pasnica .Erau vreo zece in total in zona.
Nu cunoastem traseul din partea asta asa ca mergem spre panoul informativ.In dreapta e Preventoriul TBC Sanpetru.Spre el vom iesi in drum apoi imediat la dreapta intram intr-o poienita cu pomi fructiferi.
Aici gasin doua leagane ,asa ca profitam si noi ...
Urcam lejer pe o poteca batuta pana in culme si apoi intram in poienita cu irisi si multe alte flori.
Lychnis viscaria.
Scorzonera rosea.

Iris amphilla.
Echium maculatum.


Iesim din poienita pe o poteca cat de cat vizibila la inceput care se pierde .asa ca vom urca prin urzici pana la poteca marcata.

Iesim in ultima poiana si gasim o caprioara ce pastea linistita langa padure.Pana sa ne vada am reusit s-o fotografiez.

Pentru aceste flori am venit dar iarasi nu le-am gasit inflorite.Data trecuta abia ca imbobocisera.Le-am gasit in alti ani inflorite.Frasinel (popular),Dictamnus fraxinella albus .

Parnassius mnemosyne, mascul.Un fluture cam ametit ,poate de vant sau din alte cauze,se aseza pe mana mea ,pe umar,nu putea sa zboare pe distante mari.
Vedere spre Harman.
In departare se vad abia cei patru munti:Piatra Mare,Postavaru,Bucegii si Tampa.
Vedeti si voi cati irisi sunt aici ?
Frasinelul imbobocit.
Ascunsa dupa un smoc de Colilie.
Aurelia la ,,vanatoare'' de cadre cu cele mai frumoase flori..A facut vreo trei sute de poze.

Eram in a doua zi de Paste,asa ca nu puteau lipsi oulele rosii.
Hristos a inviat !
Frumoasa poteca din culmea dealului.

Mita purtata pe umeri de Gica.La primul contact a facut urat dar apoi statea comoda pe rucsac asa ca nu a mai ripostat.

Ne intoarcem in poienita cu irisi si un batran stejar foarte ramificat care te imbie la o vizita prin crengile lui rasfirate aproape orizontal.


Nu mai stiam la care fotograf sa ma uit.:)))


Coboram spre un loc de popas cu bancute.Aici eram sub varful dealului unde e amplasat un releu.
Veronica sp.
Ajuga sp.
Salvia pratens.
Veronica sp.

Coboram spre parcelele de grau si apoi pe o poteca ajungem la masina.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...