luni, 6 iunie 2016

CIUCAS(Muntele Rosu-Gropsoarele),5 iunie 2016.

Pentru 5 iunie planificasem o urcare pe vf.Turnu in Piatra Craiului.Intre timp am racit,nu am dormit doua nopti,asa ca am renuntat la Piatra Craiului,am zis sa raman acasa,insa Viorica si Marius au schimbat si ei destinatia , asa ca am plecat in Ciucas,fiind mai usor de urcat eu fiind cea cu probleme de sanatate.Intradevar m-am resimtit la primul urcus epuizata .Am urcat de la cabana Muntele Rosu pana in vf.Gropsoarele si pe toate stancile din zona.Pe Gropsoarele am gasit imensele intinderi de rhododendroni in floare,deci urcarea in Ciucas a fost la momentul oportun,fiind prima data aici in aceasta perioada cand infloreste smirdarul.Tot timpul am fost invaluiti de nori ,ploua cand la Cheia ,cand pe vf.Ciucas,am zis ca ne va ocoli ploaia dar in cele din urma ne-a prins si pe noi la coborare .


Muchia Gropsoarele si Zaganu.Acolo vom urca noi ,azi.
Asperula capitata.
Prima panta si cea mai grea .
Vedere printre brazi spre Cheia.
Antenaria dioica.
Antenaria alpina.
Antennaria microphilla.
Pe partea dreapta cum urcam spre La Rascruce apar pantele cu afinis si ici colea cate o tufa de rhododendron.
Gentiana verna,una din cele mai frumoase gentiene.
Ajungem sus in culme la puctul numit La Rascruce.Un grup de turisti stau tolaniti langa indicator,noi ne asezam intr-un loc langa o tufa de rhododendroni si mancam.
Norii negri ne stau prin preajma ,sacaitori.Aici incepe imparatia rhododendronlui.Toata panta Gropsoarelor inspre Valea Seaca si Muchia Stancoasa e ROZ.







Vedere spre depresiunea INTORSURA BUZAULUI.
Vama Buzaului si Intorsura Buzaului.
Spre cabana Muntele Rosu.
Spre Varful Gropsoarele,pana unde vom ajunge noi azi.
Culmea Stancoasa inspre Vama Buzaului.
Pulsatilla montana alba.
Dryas octopetala

Vedere spre culmea Zaganu.


Iris ruthenica.
Eritrichium jankae.



Gentiana verna.
Ne-am pozat pe toate tancurile de stanci gasite pe culmea Gropsoarele.
Se aduna norii pe Zaganu.



Pe vf.Gropsoarele la 1883 m.
Culmea Gropsoarele.









In vf.Ciucas ploua.



Ne grabim la vale,s-ar parea ca ne va prinde ploaia...
Ceea ce s-a si intamplat.
Gropsoarele si Zaganu .




Pana am ajuns la masina s-a cam dus si ploaia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...