luni, 13 iunie 2016

Pe Muchia Ciorga in Piatra Mare,9 iunie 2016.

Un traseu nemarcat in masivul Piatra Mare in premiera pentru mine insotita fiind de Gica C.El mai urcase pe acest traseu o singura data .Asa ca la invitatia primita am acceptat cu placere.Am urcat din Timisul de Sus, din Valea Horvatca de pe un drum forestier cu o defrisare pe partea stanga pe Muchia Ciorga.Poteca e destul de vizibila pe prima panta unde ajungem intr-o mica poienita de unde se vede Predealul.De aici poteca ocoleste varfurile pe partea stanga si pe alocuri dispare,ceea ce ne pune in dificultate.De doua ori o pierdem ,inaintand pe cate o poteca facuta de animale....revenim si mergem direct pe culme.Gica o tine mortis ca trebuie mers pe partea stanga.In cateva locuri peste poteca au fost taiati copacei tineri si pusi de-a curmezisul ei pentru a deruta vizitatorii probabil.Mentionez ca mai sus gasim o casa de vanatoare si apoi mai  sus un observator de vanatoare intr-o poiana .Ajungem la casa de vanatoare apoi iar pierdem poteca si urcam panta direct spre culme unde o vom gasi .Continuam sa mergem pe o culme frumoasa ,domoala,dar plina de vegetatie si copaci daramati de vant.Ajungem in alta poiana mai mare de unde vedem coada Pietrei Mari.Urcam in continuare printre brazii ce formeaza mici culoare de trecere si ajungem intr-o alta poiana unde se gaseste un observator de vanatoare.De aici mai urcam un pic si iesim la golul alpin.Gasim aici multe flori alpine,dar mai ales rhododendron,acum e perioada lui de maxima inflorire si peisaje superbe ,privelisti de vis.Ajungem in varful Piatra Mare .Apoi traversam platoul alpin si suntem deasupra prapastiei de la Piatra Scrisa. Gasim un loc ferit de vant si facem o pauza pentru masa.Vom cobori pe la baza Pietrei Scrise apoi coboram pe langa cabana pe Drumul Familiar la Dambu Morii.Am pierdut autobuzul,urmatorul trecea peste o ora jumatate asa ca am venit cu,, Ia-ma nene'' pana la pod in Darste ,de acolo cu autobuzul spre casa.Am ajuns la 22 acasa ,rupta de oboseala dar bucuroasa ca am vazut locuri de o salbaticie si frumusete rara.Multumiri neobositului om de munte Gica C.pentru aceasta tura !






Valea Horvatca si Muchia Ciorga.
Postavaru.
Valea Horvatca.
Vedere spre Timisu de Sus.
Poteca nemarcata.
Timisu de Sus.
Timisu de Sus si Predeal.




Poteca sub copacei taiati.



Pe aici a trecut ursul .

Aici deruta totala;poteca in stanga ,direct pe culme si in dreapta.Noi vom urca direct pe culme.









Casa de vanatoare.


Aici nu stiu cum am facut ca am pierdut poteca,asa ca am urcat printre copaci direct spre culme in varf.


Aici am gasit poteca.
Ce poteca vizibila!






Coada Pietrei Mari apare la orizont din aceasta poienita.







Poiana cu observatorul de vanatoare.

Potentila sp.


Afinul  inflorit.
Vedere spre Culmea Crucuru din Masivul Postavaru in plan secund.
Postavaru in departare.

Dryas octopetala.

Postavaru cu a sa Muchie a Cheii.
Dambu Morii.
Gica in varf.


Iris ruthenica.

Spre varf.

Am gasit rhododendronul inflorit.
Vedere spre Brasov.
Prapastia Ursilor in centrul imaginii.
Cei doi drumeti in Piatra Mare, pe nemarcate.

Coada Pietrei Mari.
Prapastia de la Piatra Scrisa.
Pe Piatra Scrisa.

Spre Muntii Neamtului.









Piatra Scrisa.
O grota in Piatra Scrisa.




 Piatra Scrisa.






O cabanuta bine ascunsa .
Din pacate nu si de urs,care a vizitat-o si a rupt invelitoarea peretilor.
Abruptul spre Valea Garcinului.









Pe Prapastia Ursilor.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...