luni, 15 august 2016

Creasta Sudica a Pietrei Craiului,29 iulie 2016

Am facut aceasta drumetie in doua zile.In prima zi am ajuns pana la Cerdacul Stanciului apoi am revenit la refugiul Spirlea unde am dormit,Am dormit,e un fel de a spune,ca sforaitul Vioricai m-a tinut treaza toata noaptea,in refugiul Spirlea.Dimineata am ascuns in padure lucruri mai grele din rucsaci si am urcat pe la Lanturi in Saua Grind.De aici am luat-o cu avant pe Creasta Sudica.Nu stiu cum am facut ca urcand pe vf.Grind am pierdut poteca,noi urmand o poteca pe versantul sudic.Viorica s-a intors inapoi si a gasit poteca buna,eu am urcat 4x4 direct in creasta si ne-am intalnit pe varf,eu iesind dincolo de el.Aici l-am asteptat si pe Marius.Apoi am luat tacticos la pas creasta care e de o frumusete aparte,cu privelisti de vis pe partea dreapta,se vad intr-un mare fel,Umerii,Marele Grohotis si Poiana Inchisa.Aici avem o mare de flori alpine ,ceea ce nu gasim pe Creasta Nordica.Apoi dupa Coama Lunga incepe dansul sau lupta cu jnepenii!Norii deveneau tot mai amenintatori deasupra noastra  iar lupta cu jnepenisul tot mai apriga!Intr-un final am ajuns in Saua Funduri de unde am urmat traseul spre Plaiul Foii pe sub Cerdacul Stanciului,Marele Grohotis,Umerii PC,la refugiul Spirlea ne-am recuperat lucrurile ascunse in padure si am coborat la Plaiul Foii.
Iesind in creasta am dat o fuguta pana pe Vf.La Om.
Vedere spre Creasta Nordica.
...si spre cea Sudica,pe care vom merge azi.
Refugiul din Saua Grind si Vf.Grind.




Ce vom fi cautat noi pe poteca asta,fara sa ne uitam bine la marcaj? Am ajuns intr-un loc de unde nu mai puteam inainta.Viorica si Marius au facut cale-ntoarsa  si au urcat pe muchie pana in varf,iar eu m-am cocotat pe stancarii si am iesit direct pe varful Grind inaintea lor.
Eu eram deja pe varf,apare si Viorica iar Marius inca nu se vede.
O perspectiva a salbaticei Creste Sudice.

























































Un comentariu:

  1. Doamne ce frumos! Anul acesta nu mai ajung, dar la anul trebuie sa parcurg acest traseu! Felicitări și la mai multe!

    RăspundețiȘtergere

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...