vineri, 7 octombrie 2016

BUCEGI-Brana Caraimanului,28 sept.2016.

Anul 2016 am cam batut Transbucegii ,cred ca e a saptea urcare pe platou de unde am facut ture in diferite directii.Acum la nici doua saptamani de cand am fost la Portita Caraimanului  urcam din nou de asta data pe Brana Caraimanului.Viorica avea emotii ,imi zise ca nu prea dormise bine cu gandul la brana,vazuse niste poze pe net si arata cam fioroasa aceasta brana.Eu mai coborasem de doua ori pe ea,deci nu era o noutate pentru mine.Degeaba-i spuneam ca nu e dificil de urcat cand i-am mai zis si de lanturi  s-a panicat si mai mult.Ajungem la Piatra Arsa ,parcam masina si o luam spre Cabana Caraiman.Trecem mai sus de ea si intram in brana.Cum ies in poteca ,sub damb arunc ochii pe trei capre negre.Dar si ele sunt vigilente si ma vad instantaneu;se sperie de mine si o rup la fuga in salturi pe o coama unde una din ele chiar se aseaza jos langa o stanca.Intrand in poteca Viorica prinde curaj.Cu exceptia unei prime portiuni de poteca mai expusa imediat cum urci unde sunt cateva cruci,acest traseu chiar nu pune probleme chiar si fara lanturile fixate in urma cu vreun an ,e un traseu pe cat de spectaculos pe atat de usor.In zona lanturilor o piatra desprinsa din perete cade la cativa metri de Viorica ,ceea ce ne da fiori...Parcurgerea potecilor de abrupt e riscanta privind acest aspect,te poti trezi cu o piatra in cap fara sa te astepti,de aceea e recomandabil a purta casca de protectie,sau se poate intampla sa nu te mai trezesti deloc,Doamne fereste !.Facem poze pe coama cu poteca expusa ,apoi ajungem aproape de cruce,unde intr-un loc mai ferit de vant facem un popas pentru a manca.Daca pe Brana Caraimanului batea soarele si era adapost de vant  incat am urcat in maneca scurta ,aici spre Costila si Valea Alba batea un vant ingrozitor de rece .Dupa ce mancam ne abatem cateva minute la cruce apoi pe marginea abruptului spre Valea Alba urcam pe Vf.Caraiman.De aici plecam si intram in traseul spre Babele din care vom cobori pe nemarcat direct in vale traversand-o si iesind apoi in traseul spre Piatra Arsa pe care vom ajunge la masina.

Vin negurile spre Piatra Arsa.


Vedere de ansamblu cu Brana Caraimanului.



Stanca cu potecuta.


Cabana Caraiman.
Valea Jepilor.



Poteca expusa  unde se gasesc cateva cruci in amintirea celor ce au disparut aici.

Stanci si brane.







Poteca expusa ,periculoasa mai ales iarna !
Potecuta de pe stanca.

Valea Jepilor.


Portiunea asigurata cu lanturi.


 Valcelu lui Beldie.

Creasta Picaturii.


Eu pe Creasta Picaturii.

Marius si Costila.
Peretele Vaii Albe din Costila.In dreapta Fisura Albastra.
Privind spre Brana Mare a Costilei.
Viorica in bataia vantului dinspre abisul Vaii Albe.
Urcusul spre Vf.Caraiman.

Muntii Baiului in departare.
Abisul Vaii Albe cu pete de zapada.
Costila ,Valea Alba si Caraiman.

Varful Caraiman,2384 m.



Coborand din traseul spre Babele pe nemarcat, in vale.
Conglomerat de roci.
O privire inapoi .
Inca un pic si ajungem la Piatra Arsa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...