sâmbătă, 8 octombrie 2016

Ciucas (Valea Berii-vf.Ciucas-Saua Tigailor-cab.Ciucas-Valea Berii) ,2 oct.2016.

Inca o tura toamna in Ciucas de data asta cu urcare din Valea Berii pana in vf.Ciucas ,o incursiune pe culme si coborare in poteca (nemarcat) ,apoi din Saua Tigailor pe sub Tigai pana la cabana de unde am preferat coborarea pe marcaj BG prin padure pana in Valea Berii.O zi superba de inceput de octombrie ,cu soare si vant mai temperat de data asta,se stie ca Ciucasul e batut de vanturi puternice in genere.


Lasam masina la cateva sute de metri mai jos de fantana.
Urat drum pavat cu traverse de beton si plin de pietris.
Drum special facut pentru cei cu masini puternice care ajung pana in pragul cabanei,sar din masina direct in ea.Iar pentru cei ce urca pe jos cum e normal ce mai conteaza un pic de praf inhalat la munte ...

Pana sus ne mai prafuiesc cateva masini.

Se zareste cabana,parerea mea ca nu are nimic din frumusetea unei cabane de munte ,estetic vorbind,ca inauntru nu am intrat si nici n-o sa intru vreodata.Trecem pe langa ea si ne indreptam spre Tigai.
Tigaile si mai sus spre varful Ciucas.

Prima stanca ne face cu ochiul si nu stam pe ganduri,asa ca Marius primeste indicatiile necesare ca fotograf iar eu si Viorica ajungem cat ai clipi in varful ei ,al stancii !Revenind jos si verificand pozele constat ca acolo sus sunt doua puncte abia vizibile.In fine trebuia folosit zoom.
Intre stanci.
Valcelul care mai sus devine tot mai adanc si pietros pe care urcam (poza de mai jos).


Aici poteca se mai domoleste si peisajul se schimba;aici vedem Culmea Chirusca.
Ne abatem in stanga potecii unde vedem niste stanci foarte interesante.


Urcam in continuare si ajungem la grupul de stanci Babele la sfat.







Lume multa pe varf ca de obicei.Noi urcam pe o stanca ,unde facem un popas ,mancam si mai asteptam sa se elibereze varful.









Ajungem pe varf,facem cateva poze si urmam culmea ce continua si apoi se termina cu un grup de stanci interesante pe care am mai urcat cu multi ani in urma,vreo 6.

Vom ajunge in capatul coamei si acolo vom cobori pe niste stanci.
Vedere spre Valea Dalghiului,Vama Buzaului.




Niste stanci ca niste uriase clai ce formeaza versantul vestic vizibile dinspre Brasov.
De pe aceste stanci vom traversa si vom urca pe uriasa stanca din stanga imaginii(pe brana de sub varful ei ,pe varf aveam sa ne dumirim la fata locului ca nu putem urca,fiind verticala pe toate partile).




Viorica traverseaza si ea pe curba de nivel venind dupa mine.Marius s-a oprit undeva mai jos,eu incerc sa surprind spectaculozitatea locului,dar nu prea am pozitii,deoarece brana e destul de ingusta si in panta.Incercam pe cat posibil sa ne pozam aici,odata ajunsa si Viorica.




Coboram de langa stanca (de aici nu pare prea inalta )pe o potecuta pe o panta mare si ajungem in traseul marcat.
Sub imensul perete pe Culmea Bratocea.

Trecem pe langa Goliat coborand in Saua Tigailor de unde vom intra in traseul pe sub Tigai ,inapoi spre cabana Ciucas.


Portiunea aceasta din traseu o parcurg pentru prima data ,asa ca voi incetini ritmul pozand toate stancile .Aici deasupra potecii gasim palcuri de merisoare si ne asejam la pascut,timp in care Marius prinde distanta fata de noi,deja e pe partea cealalta in urcare a valcelului.
















Marius se odihnise pana am ajuns noi.Se face tot mai cald ,ne iau foc picioarele in bocanci asa ca eu imi pun alte incaltari cu gaurele iar Viorica si Marius incearca sa mearga desculti si chiar reusesc spre surprinderea mea!


N-am cuvinte la asa imagine .

Hardughia din varf de munte ;staule ,cotete,porci,capre,vite,gramezi de balegar,muste cu miile cred ,vara..........masini ..........etc.

Ignoram total ,,cabana'' si vom cobori in Valea Berii pe marcaj  prin padure pe o panta foarte mare,dar asa am scapat de drumul prafuit ,bolovanos.








Cam asta a fost tura  ,o ultima duminica frumoasa de toamna,dupa cateva zile aveau sa vina ninsorile la munte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...