miercuri, 12 octombrie 2016

POSTAVARU (Drumul Serpilor),6 oct.2016.

Ma suna Gica seara daca vreau sa urcam in Postavaru pe traseul Drumul Serpilor.N-am stat pe ganduri ,nu urcasem inca pe acest traseu si i-am raspuns pozitiv,asa ca dimineata cu 17 B la ora 7 urma sa plecam spre Timisu de Jos.Noaptea insa ploua si dimineata e foarte rece, sus in Piatra Mare pe care o vad din casa parea a fi nins.Il sun si -i zic ca nu mai merg.Ma razgandesc intre timp ,vazand ca vrea sa iasa soarele ,il sun din nou si stabilim sa plecam cu masina de 9.Coboram la Timisu de Jos la Petrom unde e si capatul de linie al autobuzului 17 B,traversam soseaua si calea ferata si intram in traseu marcat BA.Primul urcaus pe culme e foarte abrupt apoi se mai domoleste ,urmam culmea ,apoi poteca merge pe curba de nivel ocolind mai multe varfuri cand pe stanga ,cand pe dreapta,cand fix pe muchie,oricum traseul e foarte lung si solicitant cu destule urcusuri .Dupa cateva sute de metri dam de zapada care acum se topeste in varful copacilor si ne cade in cap.Si zapada din poteca e plina de apa ,nu mi-am luat parazapezile asa ca voi ajunge in valcel cu picioarele ude si inghetate.Traversam valcelul cu grohotis si mai urcam un pic pana intram intr-o poiana de unde se vad muntii din jur.Continuam urcarea prin padure ,trecem prin capatul unui valcel secundar si iesim sus in spatele antenelor spre varf.Urcam direct pe varf pe langa placuta fixata in stanca .Pe varf un grup de tineri practicanti ai unor culturi religioase cantau de zor si se filmau.Noi trecem pe langa ei si coboram pe coama ingusta spre nord unde gasim abruptul imbracat in zapada.Vom cobori apoi la cabana Postavaru ,unde mancam si ne mai incalzim(schimb ciorapii uzi).De aici pe langa lac coboram spre Crucuru Mare ,de unde intram in traseul PR ce ne duce la Pestera de Lapte de unde pe Valcelul Schmautz vom ajunge in Poiana.Din Poiana tot la vale pe drumul pietruit pana la Pietrele lui Solomon de unde luam autobuzul spre casa.A fost o tura faina dar cam rece ...cu zapada care s-a cam pripit toamna asta.