joi, 20 aprilie 2017

Pe varful Piatra Mare,11 aprilie 2017.

O urcare in Piatra Mare cu Gica Ceaus in cautarea Iederei albe ,care ne-a dus pana in varful Piatra Mare ,chiar imi doream sa ajung aici iarna asta .O zi ce se anunta frumoasa ,senina ,care pe parcurs se transforma in una cu vant si fara soare.Urcam usor pana la Prapastia Ursilor unde gasim cateva exemplare de Iedera alba inflorite.Urcam in continuare si mai sus dam de zapada.De aici si pana la varf tot prin zapada moale care se topeste si care nu rezista pasilor nostri asa ca urcarea devine mai solicitanta .Pe alocuri unde zapada a fost spulberata de vant ,pamantul a ramas gol.Ajunsi pe micul platou alpin de la cabana ,urcam pe o stanca inspre abrupul Vaii Garcinului,in cautarea Iederei albe.O gasim imbobocita ,apoi urcam in varful stancii unde descoperim o mica poienita plata numai buna de popas si de pus cortul vara si cu perspective uimitoare inspre rasarit.Coboram ,trecem pe langa cabana si urcam pana in varful Piatra Mare,unde ne ia in primire vantul pe platoul inalt iar norii planeaza deasupra muntilor din jur.Urmeaza coborarea pe acelasi traseu.

Pe Prapastia Ursilor,privind spre Varful Piatra Mare unde vom ajunge azi.V-ul acela alb cu zapada e Valcelul Dracului pe care am urcat vara trecuta tot cu Gica,un traseu nemarcat destul de alambicat , abrupt si greu de nimerit in urcare !
Iedera alba.(Daphne blagayana).

De aici vom urca pe zapada.
Poiana cu Urzici.Pana aici am reusit sa urcam in 13 februarie 2017,mai sus nu am putut urca din cauza zapezii mari  si a lipsei oricarei urme.


De aici urcam pe niste urme direct in poiana pe o scurtatura.
Scurtatura ce ne scoate la baza unei stanci (cea din poza de jos).
Pe care vom urca .




Poienita din varful stancii amintite mai sus.
Abruptul spre Valea Garcinului.
Cabana Piatra Mare.
Valea Garcinului.





Liliac salbatic (Daphne mezereum).
Ciucasul in departare.

Muntii Neamtului.


Trecem de cabana si urcam spre varf.


Stancile Surei de Piatra.






Stancariile Pietrei Scrise.












Varfurile Pietrei Scrise,  mai jos intre brazi.
Urcam printre stanci sus pe marele platou.

Pe platou spre varf.

Brasovul vazut de sus si Valcelul Dracului (partea superioara).




Muntii Neamtului .
Muntii Baiului.
Bucegii si Predealul.
Postavaru cu a sa abrupta Muchia Cheii.
Varful Piatra Mare .
























Pe cainele de la cabana l-am gasit azi cam suparat ,ne-a tot latrat si la dus si la intoarcere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...