sâmbătă, 20 mai 2017

Tampa ( Fantanita Dreptatii),19 mai 2017.

O mica plimbare pe la baza Tampei cu plecare din Valea Cetatii pana la Fantanita Dreptatii trecand pe la Troita Junilor Curcani ,coborand pe stradutele Scheilor Brasovului in Piata Prundului.As adauga ca a fost tura in care am luat cu mine o capusa,la inventar vor fi mai putine .Atentie ,TAMPA e plina de capuse !Urca multi turisti care se expun dar autoritatile locale nu iau masuri de starpire a lor !Din aceasta cauza eu evit Tampa,pe cat posibil si anul trecut am fost muscata de capuse ,aici pe Tampa.
 Cupressus sempervirens crescut aici in peretele stancos ,singur printre alte specii.Interesant cum a ajuns aici o samanta si de unde ?
 Aleea sapata in stanca.


 O poienita de unde vedem stancile Tampei.
 Aici se practica alpinismul.
 Vedere de la troita Junilor Curcani.




 O vedere inedita a varfului Tampa.

Troita Junilor Curcani ce adaposteste o cruce datata 1761,un veritabil monument istoric,pe care din pacate nu am putut-o fotografia deorece e in spatele unei retele dese de sarma.:( Se numeste Crucea Musicoiului si se afla la capatul strazii Curcanilor.E a doua troita ca vechime dupa cea din cimitirul bisericii Sfanta Treime din Scheii Brasovului.
  
 De la troita urc pe poteca pe traseu marcat ce duce in Poiana Stechil ,la Fantanita Dreptatii ,intr-o vale ingusta si foarte racoroasa .

 Aici se pierde marcajul.Eu am urcat pe culmea din dreapta fantanitei in Poiana Stechil.Marcajul apare undeva mai sus pe traseu.

 Coboram pe drum mai jos si ajungem la Troita Dreptatii sau Crucea Pajistenilor ,protejata de Junii Dorobanti,sfintita in 1905 pe locul unei mai vechi cruci din piatra.Pe cruce e pictata o scena a invierii.
 Rezervoarele de apa potabila.


 Biserica Sfanta Treime  din Schei.Aici gasim cea mai veche troita din Brasov.
 O potecuta ne duce intr-o poienita unde gasim irisi infloriti.


 Vom cobori in oras pe stradutele inguste pe care vom gasi multe troite (cruci).
Crucea din zid.

Crucea de pe ulita Benghii .In total sunt 60 de cruci in cartierul vechi Scheii Brasovului. Biserica Sfantul Nicolae din Piata Prundului,mai jos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...