sâmbătă, 2 decembrie 2017

Predeal-cab. Garbova-Clabucetul Taurului-Azuga,26.11.2017

O drumetie pe Clabucete ,plecand din Predeal pe marcaj TA pana la traversarea partiei de ski,apoi am lasat marcajul in dreapta care ocoleste varful si ajunge la cabana Garbova,iar noi am urcat pe partie pana sus la telescaun si la fostul hotel Clabucet Plecare, ajuns acum o ruina ....Urcand pe partie am vazut o cucuvea (Buha mare) intr-un fag  de la marginea padurii.Ajunsi la telescaun am facut un popas ,am gustat cate ceva si am baut un ceai fierbinte din termos,apoi am plecat la vale spre cabana Garbova.Trecand pe la langa Garbova pe langa o haita mare de caini,care sef de haita a latrat de cateva ori,asa ca sa stim cine e seful acolo,am inceput urcusul spre vf.Clabucetul Taurul prin zapada.Vreme calda,insorita ,pe alocuri batea vantul.Sus pe Clabucetul Taurului am facut un popas .Apoi am coborat pe marcaj spre Azuga ,pe o panta mare in partea de sus ,panta ce s-a mai domolit pe masura ce caboram.Am mai urcat pe aici in urma cu vreo doi ani .Coborand ,am intalnit pe cineva cu un caine din rasa collie ,foarte frumos,in padure ,care gasise pe un fag , sus, la inaltime,ciuperci numite pleurotus.Am ajuns in Azuga plini de noroi,ne-am spalat bocancii la fantana din parcare,ne-am urcat in masina Ilenei B. si am venit in Predeal unde lasasem masina la urcare.A fost o drumetie usoara pe o vreme incredibil de frumoasa .

 Pe partia de la Clabucet Sosire.Aici ,mai sus,pe partea stanga intram in traseu marcat TA.


 Lasam marcajul mai jos (langa cladire)si urcam pe partie.
 Huhurezul mare.
 Vedere spre Bucegi ,Piatra Craiului si Muntii Fagarasului.
 Postavarul cu  Muchia Cheii si Predealul.

 Bucsoiul si Tiganesti din Bucegi.
 Clabucet Plecare.


 Telescaun Clabucet Plecare .



 Muntele Obarsia si Coltii Morarului,iar in fata stanga vf.Grecu est.
 Coltii Morarului,Valea Morarului,Bucsoiu Mic (Creasta Balaurului),Valea Bucsoiului si vf.Bucsoiu,de la stanga la dreapta.
 Vf.Busoiu si Tiganesti,sus,Poiana Izvoarelor si Saua Diham,jos.
 Fostul hotel Clabucet Plecare.

 Varful Bucsoiu si Valea Bucsoiului.
 Coltii Morarului si in prelungirea lor vf.Omu.

 Paraul Rece si Piatra Craiului in departare.

 Cabana Garbova si Clabucetul Taurului.









 Piatra Mare in departare.
 Spre Muntii Neamtului.



 Spre Bucegi.
 Clabucetul Azugii si Muntii Neamtului.




Pe Clabucetul TAURULUI.

 Un manunchi de Pleurotus.

Coboram in Azuga.




2 comentarii:

  1. Acea cucuvea este de fapt un huhurez mare (Strix uralensis), cucuveaua (Athene noctua) este mult mai mica, iar buha mare (Bubo bubo) este inca o alta pasare, ceva mai mare chiar decat huhurezul. Aveti un blog fenomenal

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc pentru apreciere si pentru pretioasele informatii !

    RăspundețiȘtergere

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...