joi, 11 ianuarie 2018

Bucegi si Leaota,2 ian.2018

O prima drumetie cu urcare din Valea Bangaleasa pe traseul marcat CR pe sub muntele Strungile Mari din Bucegi pana in Saua Strunga de unde am coborat la refugiul Strunga.Aici la adapost de vant ,am mancat si ne-am schimbat hainele ude (eu transpir la efort),apoi am urmat traseul spre Leaota trecand prin Saua Strungulita ,coborand cu atentie culmea spre vf.Bucsa(zapada era intarita si pe alocuri era prezenta si gheata ) ,astfel ca Ileana mi-a dat o pereche de coltari cu care am inaintat in siguranta.Din vf.Bucsa am coborat pe marcaj TR pe o muchie pana in Valea Bangaleasa la masini.Vremea nu a prea tinut cu noi,daca in timp ce urcam prin padure din Valea Bangaleasa,uneori se vedea soarele printre nori,ajunsi sus la golul alpin ,au navalit norii si a inceput sa ninga,apoi vremea s-a inrautatit si mai mult incat pe vf.Bucsa nu mai aveam vizibilitate doar pe cativa metri.Oricum cu capriciile vremii specifice muntelui a fost o drumetie frumoasa ,palpitanta .

Pe Valea Bangaleasa.
Aici incepe urcusul spre abruptul branean.
Iesim din padure la golul alpin si dam de un strat destul de mare de zapada.

Pe masura ce urcam stratul de zapada se subtiaza dar devine inghetat ,ca betonul.
Vom urca direct spre stanci  ,si vom intra in poteca ce vine din stanga ,iar de aici pe curba de nivel pe deasupra valcelului cu braduti din dreapta.
Culmea alba a Leaotei spre vf.Bucsa pe care vom ajunge noi ,azi.

Strungile Mari(2089m) ale Bucegilor pe sub care vom inainta noi spre Saua Strunga(1909m).

Saua Strunga in centru,Strungile Mici(1988m)in dreapta.
Leaota cu vf.Bucsa(1846m) in dreapta.

In departare Piatra Craiului.
Coltii Tapului.(2168m)


De la stg.la dreapta;Strungile Mari,Saua Strunga si Strungile Mici.

Piatra Craiului.





De aici pe curba de nivel vom traversa mai multe valcele ,unul chiar a fost dificil de traversat deoarece vantul spulberase zapada si formase o cornisa inalta care acum era si intarita si a trebuit sa fie abordata cu mare atentie,nu aveam coltari ,trebuia sa coboram din varful ei ,panta era mare ,iar in vale panta arata destul de fioroasa !



Cam inclinata panta aici,in caz c-o iei la vale nu ai nicio sansa sa te mai opresti decat in padure...Tin sa precizez ca nu mai fusesem niciodata pe acest traseu niciunul din noi ,eram in premiera pe acest traseu si ne asteptam la orice...




Panta de sub noi  !


Aici avem sansa sa vedem si vf.Leaota(2133m) ,in planul indepartat,care se afla la o distanta apreciabila de aici.Mai accesibil este urcandu-l din Dragoslavele.
Ne apropiem de Saua Strunga.(1909m).

O poza cu intregul grup;Marius,Viorica,Ileana ,Tomi si eu.

Aici ,am ramas in urma filmand zona,profitand de cateva raze ale soarelui ce reauseau sa sparga norii.Am reusit sa-l surprind un moment pe Marius  chiar in Sa,din pacate l-am scapat din obiectiv,ar fi iesit o poza interesanta .L-am strigat dar nu m-a auzit,deoarece batea vantul inspre mine.S-au grabit sa ajunga la refugiu ,asa ca i-am ,,scapat''din vizor.Eu nu m-am grabit ,asa ca i-am gasit in refugiu cu masa intinsa.




Leaota ,vazuta de langa Strungile Mici.

Refugiul Strunga,foarte primitor ,refacut recent de Om pe Munte .Multumiri celor ce au participat la refacerea lui.Un refugiu ce poate salva vieti mai ales iarna in conditii dificile.

Inauntru e bine ,la adapost de vant ,aici ,poti manca linistit si chiar te poti schimba de hainele ude. Celor ce trec pe aici le-as recomanda sa se bucure de acest loc si sa-l lase curat si in buna stare asa cum l-au gasit!

De la refugiu urmam traseul BR spre Saua Strungulita.Aici zapada are pana la doi metri pe alocuri ,unul din stalpi indicatori e ingropat complet in zapada pana la placuta cu marcaj,din varful lui.





Ne apropiem de Saua Strungulita(1938m).
Aici cred ca priveam cu oarece teama panta pe care urma s-o coboram.Zapada era inghetata ,ceea ce facea  dificila coborarea.
In Saua Strungulita la bifurcatie de trasee.Noi vom cobori spre Leaota.

Zona cu cea mai dificila portiune a traseului;coborare pe panta inghetata fara coltari.



Cornisa formata pe deasupra jnepenilor.



Ileana mi-a dat coltarii lui Tomi ,astfel ca de aici pana la masina am mers foarte lejer.E prima data cand pun coltari in picioare  si m-am convins ca se merge foarte usor si esti in siguranta cu ei.
Aici am ajuns pe vf.Bucsa (1846m)de unde vom cobora pe muchia ce ne va duce in Valea Bangaleasa.Ceata tot mai deasa face sa nu mai vedem la cativa metri.


Pe versantul acesta zapada e foarte mare ,la fel si pe muchia pe care vom cobori.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...