luni, 19 martie 2018

Noua-Timisul de Jos,pe drum forestier Crucur,25.02.2018

Duminica asta ne-am propus o plimbare usoara pe langa casa,asa ca am ales sa parcurgem intregul drum recent construit ,lung de 9 km,care leaga cartierul Noua al Brasovului de Timisul de Jos .Ar fi trebuit sa-l lege ,dar din motive nestiute de noi ,s-a oprit construirea lui inainte de capatul final (Gara Timisul de Jos),undeva intr-o muchie .Ajunsi aici nu ai alta alegere decat sa te intorci inapoi pe unde ai venit!Deci am plecat de langa Zoo Noua ,am urmat serpentinele ce ne-au trecut dincolo de muchie,am coborat pe Valea Larga Mica pe langa o defrisare pe partea stanga,ne-am oprit la o fantanita pe partea dreapta ,apoi am ajuns la fosta Tabara de Pionieri ,acum cladirile sunt cazute la pamant ,de aici pe Valea Larga Mare in amonte .In locul unde drumul se intoarce pe versantul opus ocolind paraul ,la un moment dat pe un drum in padure apar trei ciute speriate de un ATV ce cobora pe un drum forestier.Am apucat sa fac cateva poze dar fara zoom cu telefonul.Mergem inainte  km dupa km prin zapada mare ,trecuse doar un ATV ,dealtfel zapada era uscata ,usoara,nu necesita efort.Ajunsi dincolo de Dambu Morii ,eu m-am oprit din parcurs,deoarece cunosteam intreg traseul,stiam pana unde duce,Viorica si Marius au mers pana la capatul lui si retur.Pana sa se intoarca ei eu am urcat pe malul de deasupra drumului prin padure de unde aveam sa vad panorama spre Dambu Morii.Apoi am coborat si am revenit singura pana pe Valea Larga Mare unde i-am asteptat pe Viorica si Marius deoarece de aici am ales un alt traseu  mult mai scurt pe care-l cunosteam.De le podet am intrat in stanga pe un drum forestier care  ne-a scos in traseul marcat in muchia Crucur de unde am coborat in Noua fix in locul de unde am plecat.Aici pe drumul forestier incercase un ATV sa urce, insa renutase deoarece drumul era foarte denivelat asa ca am urcat tot prin zapada neatinsa,intacta.Mai sus aveam sa vedem 2 caprioare traversand in sprinturi drumul.In Valea Larga Mare am vazut doi huhurezi ,iar Viorica si Marius au vazut un mistret.Deci a fost o plimbare in natura cu multe intalniri surpriza!
Locul de plecare si de revenire din plimbare ,coborand din muchie pe marcaj BR.




Traversarea muchiei Crucur pe care se poate ajunge in Postavar pe traseu marcat.
O fantanita amenajata pe Valea Larga Mica.
Pe Valea Larga Mare.



Dambul Morii.

Una din cele trei ciute .
ATV care a speriat ciutele,coborand de undeva din padure.




Vedere spre Piatra Mare dincolo de Dambul Morii.




Podetul din Valea Larga Mare unde vom devia traseul.
Pe drum forestier spre muchia Crucur.Traseul marcat se gaseste pe partea stanga a paraului ,mai sus traverseaza paraul si ajunge in drumul acesta.

Pe urme de ATV ,care dispar in curand.

Zapada intacta de la ultima ninsoare ,nicio urma pe acest drum..



Ajunsi in muchia Crucur la intersectie de trasee marcate ,vom cobori in Noua ,dupa o plimbare de cca.17 km. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...