marți, 3 aprilie 2018

Muntii Bodoc,25 martie 2018

Duminica aceasta nefiind vreme prielnica de urcat in siguranta pe munti inalti,dupa zile calde si ninsori abundente existand pericol de avalanse,ne-am decis sa urcam in mtii.Bodoc din jud.Covasna.Am plecat cam tarziu din Brasov ,pe la 8,30 ,cu Viorica si Marius spre destinatie.Am intrat in Sfantu Gheorghe unde ne asteptau Ileana si Tomi si inca o familie ,Irenke cu Gheza.Am ajuns in Malnas sat,unde am intrat pe valea Malnas,prin zapada am mers cu masinile pana la niste vile,case de vacanta ,unde am lasat masinile si am inceput sa urcam pe zapada intarita(noaptea fusese rece) pe dealul din dreapta spre amonte .Ajungand in muchia dealului am intrat in traseul marcat cu PG care incepe din Malnas dar noi am scurtat un pic din drum.Aici urcam sub razele darnice ale soarelui asa ca ne incalzim ,dar ajunsi in muchie ne ia un vant rece in primire ca de acum incolo ne vom tot imbraca si dezbraca pana sus in varf.Zapada devine tot mai mare si se tot inmoaie asa ca nu ne mai tine la suprafata si inotam puternic prin ea.Culmea asta secundara e foarte lunga,nu se mai termina.La un moment dat intalnim urma unui urs care a traversat recent muchia.Ajunsi in muchia principala ,zapada e tot mai mare ,mersul tot mai dificil,solicitant,iar portiunea cu urcusuri si coborasuri lente vreo patru la numar.Ajungem pe varful Bodoc dupa sase ore de mers.Aici peisajul e fascinant,pacat ca vizibilitatea nu ne permite sa vedem muntii din jur.Facem un mic popas dupa care vom cobori pe o alta muchie pe marcaj PA ce ne duce la masini in vale.Coborarea e placuta ,prin padure si poienite inguste,apoi pe un drum forestier sapat in pamant,iar partea finala am ajuns la o proprietate imprejmuita de un gard de sarma pe care a trebuit s-o ocolim .Cand am ajuns in vale ,deja dealul pe care urcasem dimineata nu mai avea zapada,se topise intre timp,acum era verde.A fost o tura lunga de 18 km percursi in 8 ore de mers prin zapada pana la genunchi, Gheza a ales traseul cel mai lung,erau si variante mai scurte ,si foarte obositoare datorita stratului mare de zapada fara urme.Noi am facut urme prin muntii Bodoc,azi.Dar in final am fost foarte multumiti de tura realizata.Am descoperit niste munti foarte frumosi  ,mai putin umblati si cunoscuti din cauza inaltimii lor modeste.





























































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...